Verkkokaupan asiakaspalvelu

Verkkokaupan asiakaspalvelu on avoinna rinteiden aukioloaikojen mukaisesti päivittäin klo 9:00-19:15 (lisäksi joka perjantai 13.4.2018 saakka klo 23:15 saakka).

Voit ottaa meihin yhteyttä joko sähköpostitse verkkokauppa@ruka.fi tai puhelimitse 0400 101 605 . Lisäksi palvelemme mahdollisuuksien mukaan tällä sivulla olevassa chatissä.

Usein kysytyt kysymykset

Mitkä maksutavat käyvät verkkokaupassa?

Verkkokaupassamme voit maksaa yleisimmillä suomalaisilla verkkopankkitunnuksilla, MobilePaylla sekä Visalla ja MasterCardilla. Tarjoamme sinulle mahdollisuuden maksaa ostoksesi myös pienissä erissä Klarnan Kampanjat tai Klarna joustavan erämaksun kautta. Epassilla, Kulttuuri- ja virikeseteleillä sekä Finnair Plus -pisteillä voit maksaa vain paikan päällä.

Osta nyt, maksa myöhemmin!

Kun valitset maksutavaksi Klarna-laskun, asiointisi on turvallista ja helppoa.

  • Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä
  • Maksuaika on 14 vuorokautta
  • Sinun ei tarvitse antaa maksukorttitietoja
  • Voit tarkastella laskua osoitteessa klarna.fi

Jos olet kuluttaja, sinulla on myös kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Huomaathan, että palautusoikeus ei koske kaikkia tuotteita ja palveluja, kuten esimerkiksi lentomatkoja, tiettynä ajankohtana tarjottavia vapaa-ajanpalveluja tai vaatimustesi mukaan valmistettuja tai muunneltuja tavaroita.

Kun valitset maksutavaksi laskun, Klarna maksaa ostohetkellä tilauksen hinnan verkkokaupalle, ja oikeus saatavaan siirtyy Klarnalle. Jos maksu myöhästyy, Klarna veloittaa muistutusmaksun 5,00 € ja viivästyskorkoa korkolain mukaan.

Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä joissain tapauksissa voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista.

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään kuluttajan asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä.

Perusvaatimukset Klarna Kampanjat ja Klarna joustava erämaksun myöntämiseksi

  • Sinun täytyy olla vähintään 18-vuotias.
  • Osoitteesi tulee löytyä Suomen väestörekisteristä.

Laskulla ja erissä maksaessasi sinun tulee luovuttaa henkilötunnuksesi. Luotonantaja voi tarkistaa luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luoton niiden perusteella. Tilaus toimitetaan ainoastaan luotonottajan Väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Maksumuistutuksesta veloitetaan muistutusmaksu, alkaen 5 euroa sekä voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7 % lisäkorolla).

Luotonantaja Klarna kampanjoissa ja Klarna joustava erämaksussa on Klarna AB (Y-tunnus SE556737-0431). Jos sinulla on tiliin liittyvää kysyttävää voit ottaa yhteyttä https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu tai soittamalla numeroon 09- 42599771. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. Tutustu Klarnan yleisiin ehtoihin >

Tästä löydät kertaluottosopimusta koskeviat ehdotKlarnan yleiset luottosopimusehdot sekä vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Verkkokauppa ei hyväksy keycardini numeroa, mitä teen?

Hissilipun voi ladata KeyCardille, jonka numerosarja alkaa 01-, 25- tai 30, syötä numerosarja huolellisesti. Jos verkkokauppa ei hyväksy tällaista numerosarjaa, voit joko ostaa uuden KeyCardin netistä hissilipun oston yhteydessä tai ostaa hissilipun lipunmyyntipisteestämme.  KeyCardeja on myynnissä lipunmyyntipisteiden lisäksi RukaStoressa ja Rukankylän K-Marketissa (Kauppakeskus Kumpare).

HUOM! Nettikaupasta ei voi ostaa hissilippuja 08, 8, 14- tai 29 -alkuiselle KeyCardille ja 25-alkuiselle kortille et voi ladata lippua, jos siinä on jo voimassaoleva hissilippu (esim. toisen keskuksen kausikortti). 

Ostin lipun verkosta suoraan omalle KeyCardille. Voinko mennä suoraan rinteeseen?

Voit. Jos syötit onnistuneesti KeyCardisi numerosarjan ostovaiheessa, ei sinun enää tarvitse aktivoida lippua asiakaspalvelussa, vaan hissilippusi on käyttövalmis ja toimii automaattisesti portilla valitsemanasi aloituspäivänä.

Miten noudan netissä vuokraamani välineet vuokraamosta?

Nettivuokraa noutaessasi sinun ei tarvitse jonottaa tavallisessa vuokrausjonossa, vaan henkilökuntamme on jo valinnut sinulle oikean kokoiset välineet valmiiksi valitsemaasi vuokraamoon. Vuokraamoon saapuessasi voit noutaa välineet suoraan nettivuokraamon noutopisteestä. Palautathan välineet samaan vuokraamoon kuin mistä noudit ne. 

Mistä voin noutaa netissä vuokraamani välineet?

Voit valita noutopisteeksi joko Piste Vuokraamon tai Vuosselinportin Vuokraamon. Piste Vuokraamo sijaitsee Rukan kylässä, Eturinteiden alaosassa. Vuosselinportin vuokraamo sijaitsee Itä-Rukalla, VuosseliExpress-hissin ala-asemalla ja Rosa & Rudolf Family Parkin läheisyydessä. Huomioithan, että varusteet täytyy palauttaa samaan vuokraamoon kuin mistä ne on noudettu.

Miten osaan valita oikean kokoisen monon vuokratessani välineet verkosta?

Suksimonoon tai lumilautakenkään ei kannata jättää ylimääräistä tilaa, sillä parhaiten rinteessä toimii napakka jalkine joka tukee hyvin jalkaa ja nilkkoja. Valitse sama koko kuin mikä sinulla on muissakin kengissäsi. Sovita laskettelumonot tai lumilautakengät noutovaiheessa ennen rinteeseen menoa – jos valmiiksi valitsemamme kenkä ei istu jalkaasi tai osoittautuu väärän kokoiseksi, etsimme sinulle sopivamman kengän hyllystä. Koko on ilmoitettu euro-kokona sekä senttimetreinä.

Miksi minun pitää ilmoittaa taitotasoni välineitä vuokrattaessa?

Kysymme taitotasoasi, sillä se määrittelee minkälaiset varusteet ovat sinulle sopivin valinta rinteeseen. Tarjoamme kaiken tasoisille laskijoille yhtä laadukkaat välineet, joten esimerkiksi aloittelijan ei kannata mäkeen taitajan varustein sillä ajatuksella, että ne olisivat paremmat. Saat rinnepäivästä eniten iloa kun lasket varusteilla, jotka vastaavat parhaiten sinun tarpeitasi.

Miksi kysytte painoani?

Tarvitsemme painotietosi, jotta osaamme säätää suksisiteiden din-arvot kohdalleen ja sinä voit keskittyä rinteessä hyviin laskuihin. Jos et tiedä tarkkaa painoasi, ilmoita lähin arviosi. Tarvittaessa vuokraamo auttaa siteiden uudelleen säätämisessä.